Puterea Prezentului


The power of the now...reprezentata de maxima latina "carpe diem". Care e ideea acestei expresii? Pai care alta in afara de traieste-ti viata fara sa te gandesti la problemele de maine sau la suferintele din trecut...fi aici, fi acum. Prima data cand am auzit si eu de asta am stat sa ma gandesc la cat de mult timp petrec in trecut sau in viitor si am aflat ca procentul ar fi in jur de 90-95%. Singurele momente in care cu adevarat traiesti prezentul sunt, in general, cand faci ceva ce-ti place. Joci un joc video, cat de mult te gandesti la testul de maine? Dansezi, te mai preocupa ca te-a lasat muierea balta? Si e foarte greu sa iti controlezi mintea. E ca un animal salbatic, iti trebuie mult timp sa il "dresezi" si cel mai bine o faci ca de la egal la egal. In buddhism mintea e reprezentata de un elefant iesit de sub control. De asta ne e greu sa traim prezentul pentru ca mintea ne zboara la alte lucruri si ne e greu sa o controlam. E nevoie de exercitiu, dar cand ajungi sa poti sa fi "prezent" din ce in ce mai mult o sa descoperi si o fericire latenta, care vine la viata de indata ce iti iei atentia de la probleme. Dar totusi...de ce ne gandim atat de mult la trecut si ne e atat de frica de viitor? Trecutul a fost...d'oh...let it be, viitorul va fi, aia e treaba pentru tu cel din viitor, dar prezentul? Pai ne aflam in el chiar acum. De ce sa nu ne bucuram? Well asta e o intrebare mare. De ce nu esti fericit? 95% din raspunsuri sunt: "Am luat nota cutare!" ; "M-am certat cu prietenul/prietena!" ; "M-a insultat nu stiu care!"...Si ce o sa faci? O sa-ti plangi de mila? Fi serios, "Don't cry over spilled milk!"...Adica, ok...am luat un 5...so?...Se intampla, data viitoare o sa fiu mai atent. M-am certat cu prietena...so? Asta inseamna ca trebuie sa plangi dupa asta? Asta s-a intamplat in trecut, in prezent sunteti alte persoane. M-a injuat tipu' ala. OK, si? Daca stau si ma plang cu ce ma ajuta? Cu nimic ! Deci de ce sa traim traumele trecutului? Sau legat de viitor. De ce sa te gandesti ca o sa iei nota mica la un test? Lasa-l pe tu from the future sa se ocupe de asta. Eh..."Fiecare cu filmul lui..." -vorba lui bunicu'. Daca omu' vrea sa fie trist, nu ai cum sa-l ajuti. N-are nici un rost sa fi suparat. 1.Nu-ti face tie bine 2.Nu le face bine oamenilor din jur, pentru ca inconstient le oferi energie negativa 3.Viata e prea scurta sa nu fi trist/sa nu iubesti...

To be continued...Don't have the time and the mood to continue right now

Mike ^^

posted under |

2 comments:

Anonymous said...

Imi place foarte mult acest post. Am luat si eu un 5, in mod intamplator la istorie, dar oricum, asta nu era nicio relevanta. Ideea ii ca ai dreptate, ce rost are sa ne gandim la ce a fost, la ce am fi putut face, dar nu am facut, cand putem sa ne traim viata, ca si asa e scurta? Keep writing

Nico

Anonymous said...

Laba

Post a Comment

Newer Post Older Post Home

Well hello

Pai ba...deci cum sa va zic...asta e un Glob...da?...no pai aici scriem noi...ce vrem...n-o sa va intampin foarte siropos...pentru ca nu-s genu...nu suntEM genul...asa...deci aici gasesti tot felu de chestii...you can read...verifica si "Home" si "About us"...in rest ce sa zic...keep it up...si nu fa sex cu strainii...daca urmeaza sa ii cunosti ulterior...nu se pune...no...pa:))

Music

Just some music for our reader's ears:

    Admin Stuff

    Enter your username and password to enter your Blogger Dasboard



Recent Comments